zondag 31 januari 2010

100 km tussen Gent & Brugge...

Tijdens de werkweek niet aan fietsen toegekomen... en ook op zaterdag behoorlijk wat studiewerk : Voor vandaag was het hopen op droog weer om via een duurtraining het conditieniveau op peil te houden.

Pascal opteerde voor een korte hersteltraining na zijn duurtraining van zaterdag, zodat ik omstreeks 10u alleen vertrok. Over Dentergem & Ruiselede fietste ik richting Nevele. Ik draaide er linksop om langsheen het kanaal met mijn mtb in het spoor van een race-fietser de teller tot 40km de hoogte in te jagen. Na het dwarsen van het kanaal via de brug zag ik de race-fietser rechtdoor rijden, ik koos richting Zomergem. De km-teller nam gas terug... aan 30km/u toerde ik verder.

Over Knesselare naar Oedelem was er een continue zijwind. Mooie krachttraining! Met inmiddels 55km op de teller opteerde ik voor de weg naar huis : Zuidwaarts en frontaal tegen de wind in. Met de zware MTB was het echt zwoegen om over Beernem Wingene te bereiken.

De inspanningen, de koude, ... het liet zich allemaal voelen. Om een confrontatie met de man met de hamer uit de weg te gaan werd er kleiner geschakeld. De W-Cups werden bovengehaald, de drinkpul tot de bodem geledigd. Vermoedelijk net op tijd de reserves weer aangevuld.

Na Tielt kwam ik op het vertrouwde parcours terecht : snel huiswaarts fietsen om de Sporza-uitzending rond het WK veldrijden mee te pikken. Een mooie wedstrijd, misschien wat weinig spankracht maar een oververdiende winnaar!

Johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten