zaterdag 26 juni 2010

La Marmotte.... Nog 7 dagen....

Nog een weekje en 7000 wielertoeristen verzamelen 's morgens in alle vroegte te Bourg D'Oisans...

Voor alle deelnemers gingen vele trainingskilometers hieraan vooraf, trainingen in januari & februari in de koude, in maart & april vooral met de wind als spelbreker... Gelukkig kunnen we de laatste trainingskilometers in heerlijk fietsweer afleggen!

Voor vandaag stond mijn laatste duurtraining op het programma : Nokere Fietsrally. Dit omdat ik niet wens af te wijken van mijn voorbereiding voor la Marmotte bij mijn drie vorige deelnames (2004, 2006 & 2007). Evenzeer omdat het een wondermooie tocht is : goed georganiseerd, en door een mooie streek! Net zoals bij de vorige edities werd er ook nu samengefietst met enkele Nieuwenhovespurters, en werd er in de finale toch nog even geknald!

Of ik door het copiƫren van mijn trainingsweek uit 2007 het zelfde resultaat als toen zal bekomen valt sterk te betwijfelen. Toen had ik met ruim 8000 trainingskilometers 1300 km meer gefietst dan dit jaar, ... maar vooral werd er veel rustiger gefietst. 2010 daarentegen is meer een opeenstapeling van fietsdoelen (RVV - Steven Rooks - 3 Ballons, en later Mont Ventoux-week) wat maakt dat er de voorbije maanden reeds te intens werd gefietst.

Mijn hoop is dan ook vooral gevestigd op aangenaam droog fietsweer en het uitblijven van pech, valpartijen... Dit moet in principe volstaan om de tocht tot een goed einde te brengen.

De voorbije dagen werd mijn blog (cfr google-analytics) beduidend meer gelezen dan voorheen. Ongetwijfeld zijn hier vele Marmotte-deelnemers bij. Voor zij die nu reeds afreizen : Alvast een goede reis gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten