zaterdag 2 januari 2010

Start 2010

Graag wens ik iedereen een succesvol 2010, veel hoge toppen en weinig diepe dalen!

Om met je goede voornemens succesvol te zijn dien je ze zo snel als mogelijk in de praktijk om te zetten. Na het traditionele gefeest op 1 januari, was het vandaag dan ook tijd voor de eerste fietstraining.

De vaste trainingsmaat Pascal kon zich deze voormiddag niet vrijmaken zodat ik iets na 11u alleen op pad vertrok. Ik nam het zekere voor het onzekere en koos gezien de vriestemperaturen toch maar voor de MTB.

Voor deze eerste dag van het jaar koos ik voor een vertrouwd trainingsparcours : Over Tiegem naar Kwaremont & Hotond. Zo werden de eerste hoogtemeters voor 2010 opgetekend. Terwijl ik doorheen het glooiende landschap richting Schorisse fietste kwam ik nogal wat wielertoeristen tegen : steeds verkleumd & alleen vechtend tegen de koude & wind. Net voor Schorisse kruiste ik Stefaan. We wensten elkaar een mooie fietsjaar toe... met als hoogtepunt een geslaagde Marmotte op 3 juli. Stefaan hield alvast een mooie training : Waregem - Geraardsbergen - Waregem. Na dit kort oponthoud vervolgde ik mijn rit doorheen Schorisse waarna Berg Stene volgde.

Bovengekomen draaide ik - cfr parcours E3 prijs - linksaf richting Oudenaarde. Van hieruit ging het richting Wortegem, Grijsloke, Wortegem & Kruishoutem.

Na de afdaling van Kruishoutem naar Waregem trof ik Patrick aan. Nog een Nieuwenhovespurter met Marmotte-ambities voor 2010! Ter hoogte van de Biest fietste Patrick links voor de Gapersroute. Ik fietste rechtdoor richting Desselgem.

Andere Nieuwenhovespurters waren inmiddels ook op pad : Dominique werd ook trainend gespot.

Met 80km op de teller was dit al bij al een geslaagde eerste rit! En nu maar hopen dat het witte sneeuwtapijt ook morgen achterwege blijft. Ook voor morgen opteer ik liever voor een ritje in de natuur dan voor een uur zweten op de tacx.


Johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten