zondag 25 oktober 2009

MTB-Bloso Route te Wortegem-Petegem

Het resultaat van het sms-verkeer met enkele clubleden op zaterdag : In plaats van deel te nemen aan de toertocht te Pittem stond de bloso-route te Wortegem-Petegem op het programma.

Omstreeks half negen werd er ter hoogte van "'T Stokerijtje" afgesproken met Dieter & Bjorn. Toen Pascal me - na lekke band - pas om kwart na acht kwam oppikken was de eerste opdracht duidelijk : in 15 minuten de 10km tot 'T Stokerijtje overbruggen. Het werden er een kleine 20 minuten... hoedanook een eerste cartouche was verschoten!

Vanuit deze afspraakplaats volgden we de afdaling tot aan de eerste off-road-strook. Pascal & Dieter namen resoluut de leiding, samen met Bjorn volgde ik op korte afstand. We konden quasi onmiddellijk opnieuw aansluiten en samen reden we naar de verbindingsweg tussen Waregem & Wortegem. De passage op dit fietspad was kort, de volgende onverharde strook nam ik de leiding... de hogere hartslagzones werden opgezocht... Vandaag was het, na het wielertoeristenseizoen, de derde maal op de mtb : en eindelijk had ik een redelijk goed gevoel. Plezant!

Wat nu volgde was een aangename afwisseling van off-road, stap-paadjes & kleinere wegen. Met het doorkruisen van Grijsloke stapelden ook de hoogtemeters zich op. We onderhielden een aangenaam tempo, en met zijn vieren wisselden we elkaar af aan de kop.

Een gekende passage ter hoogte van domein de Ghellinck was voor mij het signaal om stevig door te fietsen... Zowat halverwege zijn er twee vervelende balken over te fietsen, en ik wou deze met wat voorsprong nemen. Ik slaagde in mijn opzet, en pas ter hoogte van de abdij van Beaulieu kwam het drietal opnieuw aansluiten.

Dieter & Bjorn namen de koppositie over, gelukkig maar... uitrusten in het wiel was een noodzaak. De wind blies inmiddels in het nadeel. Pascal gaf ook aan dat het tempo wat mocht gebroken worden. In rustig tempo namen we de volgende passages voor onze rekening : naast de spoorweg & dwars door de velden van Petegem...

De laatste strook te Wortegem ontbond Dieter zijn duivels : dit behoorlijk lange stuk off-road waar precies wat extra zand werd aangebracht reed hij in één ruk van ons weg. Bijschakelen, extra hard fietsen... Het mocht niet baten. Hij was superieur en ik was genoodzaakt tot volgen. Samen reden we opnieuw naar 't Stokerijtje waar ook Bjorn & Pascal al snel kwamen aansluiten.

De après werd in de Fazant gehouden! Diverse anekdotes werden in geuren en kleuren verteld... Jammer genoeg zijn deze niet voor publicatie vatbaar!

Johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten