zondag 21 maart 2010

Verkleumd!

Vandaag voelen de benen nog vrij vermoeid aan... De Omloop Passage Fitness was zwaarder dan aanvankelijk vermoed. Hoedanook ik wil present tekenen voor de derde clubrit van het seizoen en begeef me dus omstreeks 8u naar Waregem. Ritverantwoordelijke van dienst is Pascal D, en jaarlijks schotelt hij ons een mooi - maar pittig - parcours voor.

Pascal D leidt de sliert Nieuwenhovespurters richting Tiegem, en ik positioneer me naast hem. De wind gaat ook tijdens deze rit behoorlijk tekeer. Al snel geef ik Pascal D dan ook het signaal dat een half uurtje kopwerk een maximum zal zijn. Over Amougies fietsen we naar Celles, om uiteindelijk pas na een 25tal km de eerste twee posities over te laten aan Dieter & Stefaan.

Wat volgt is een mooie opeenvolging van minder drukke, glooiende wegen doorheen het prachtige Pays des Collines. Zonder steile hellingen op te zoeken worden we toch verwend met nogal wat hoogtemeters. Dieter & Stefaan houden er een aangenaam tempo op na zodat we in groep de diverse hellingen bovenkomen.

Terugkeren gebeurt via Ronse. Helaas gaan bij het binnenrijden van deze sombere stad de hemelsluizen open... Bij de klim langs het ziekenhuis ga ik mee met de eerste helft van het peloton. Zo is er wat tijd om het regenjack aan te trekken. Helaas, ik ben inmiddels doorweekt, en ... al snel verkleumd.

Vanaf nu zijn mijn gedachten enkel bij de warme douche die wacht.... Hoe mooi ook de rit nu nog is, het parcours glijdt gewoon voorbij... Wortegem, Nokere, Waregem... Deze keer kan ik niet snel genoeg thuis zijn.

Eens thuis, en opnieuw opgewarmd ben ik toch tevreden : dit week-end werden opnieuw 250km bijeengefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten