zondag 18 augustus 2013

Boeken, tijdschriften en internetfora... media voor de wielerliefhebber! Ook voor de kankerpatiënt?

Toen inmiddels bijna 2 jaar terug de diagnose kanker viel was één van mijn eerste reacties om zelf heel veel informatie op te zoeken... wellicht een logische reactie maar zeker niet de juiste. Op tal van internetfora wordt men naar diagnoses gestuurd, die als leek vrij moeilijk te interpreteren zijn. Het duurde een tijdje vooraleer ik enkele betrouwbare sites vond... en nog wat langer vooraleer ik ook deze relativeerde, om uiteindelijk meer vertrouwen aan de dokters te schenken. In die context prijs ik me gelukkig dat de diverse behandelende artsen steeds voldoende tijd hebben genomen om me alles goed toe te lichten.

Toen er vorige week woensdag opnieuw wat twijfels en onduidelijkheden waren liep ik al vrij snel in dezelfde val : aan de hand van enkele gewaarwordingen diagnoses zoeken op het internet... Gelukkig kan ik op die momenten terugvallen op Marleen die me dan weer tot rust weet te brengen.

Die rust vond ik de voorbije dagen als vanoud ook in het fietsen, maar ook in het doornemen van wat wielerlectuur.

En het moet gezegd, fietstijdschriften als Fiets, Grinta!, Cycling zijn niet alleen aangenaam om lezen, maar ze prikkelen mijn interesse naar fietsbestemmingen, nieuw materiaal, trainingstechnieken... steeds opnieuw. Heerlijk om als wielerliefhebber hiermee bezig te zijn.

Ook nam ik nog eens een boek door : het door Boudewijn Smid geschreven verhaal 'Op de helling'.
Dit verhaal handelt over vriendschap, competitie, jaloezie en het leven. En dit alles aan de hand van vijf vrienden die zich voobereiden op de Marmotte, ... en de rit uiteindelijk ook fietsen. Een mooi geschreven boek die ongetwijfeld ook door andere Marmotte-fietsers in de smaak zal vallen... zeker herkenbaar alhoewel ik hoop dat niet alles in de eigen ervaringswereld thuishoort.

En o ja, vanavond kreeg ik dan ook de ultieme resultaten van de onderzoeken van vorige week woensdag : all ok. Ik kan weer opgelucht ademhalen. Vooruitzien naar de Vélomediane van zaterdag, ... en met een gerust gemoed naar de semestriële check-up van eind september gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten