dinsdag 13 augustus 2013

Mandeldalroute na kantoortijd

Na een heerlijk verlof, en dus met opgeladen batterijen, gisteren opnieuw aan de slag gegaan. Het wordt een druk najaar, en dus zal het sporten er misschien een beetje moeten aan inboeten... of ik moet me zelf nog beter kunnen organiseren ;-)

Hoedanook vandaag slaagde ik er in om reeds om 18u00 thuis te zijn, dus zo toch nog even kunnen fietsen.

Voor korte ritjes opteer ik heel vaak voor een uitgestippelde route die quasi aan de eigen woning voorbijkomt : de Mandeldalroute.

Deze route brengt me vanuit Desselgem richting Oostrozebeke en vervolgens naar de Tieltse regio... en de enige helling die deze regio rijk is : De Poelberg. Op deze helling staat niet alleen een klooster maar ook een molen,


en er is ook, onder het motto 'Iedereen Flandrien', de gelegenheid om je hartslag te testen.


Voor mij betekent dit vooral het punt waarna kronkelende wegen doorheen de landbouwgemeenten tussen Tielt en Deinze volgen.

De laatste passage situeert zich dan aan de Leieboorden, ... steeds goed om nog even de gemiddelde snelheid omhoog te krikken :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten