zondag 10 oktober 2010

Combinatie fietsen en lopen

Zelden hadden we zo een mooi weer in het tweede weekend van oktober : zonnig, en tot 20°... Fantastisch!

In deze rustperiode leg ik me zelf niet te veel druk op... maar met zo een heerlijk weer was het geen inspanning om twee maal aan sporten toe te komen.

Zaterdag fietste ik een tweetal uur aan een rustig tempo : digits via garmin

Voor vandaag stond een looptraining op het programma : digits via nike plus

Stel mezelf wel de vraag hoe ik het lopen en fietsen het beste combineer? Hoort er een dag rust tussen beide activiteiten, of net niet... Google levert overigens weinig relevante info bij het intikken van duathlon-trainingen... Alle tips blijven derhalve welkom ;-)

2 opmerkingen:

  1. Combineer zelf het lopen ook met fietsen, bij mij is het altijd dag 1 fietsen, dag 2 lopen, vaak dag 3 fietsen ) woon-werk ) als hersteltraining op het lopen, dan een rustdag (dag 3 )dag 4 weer lopen en dag 5 fietsen, dag 6 rust en dag 7 de ene week lopen de andere week fietsen.
    Dat is ongeveer mijn weekindeling die ( voor mij ) prima werkt.

    Gr
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Johan,

    Voor ieder persoonlijk denk ik. Je kunt de dag na het lopen inderdaad wel gewoon gaan fietsen. Tussen de looptrainingen moeten bij mij voorlopig minimaal 2 dagen (niet) lopen zitten omdat ik erg blessure gevoelig ben. Als je niet blessure gevoelig bent kun je het uiteraard indelen zoals jezelf wilt. Twee dagen achter elkaar lopen lijkt mij in ieder geval niet erg verstandig in de beginfase. Hetgeen Henk doet ziet er wel verstandig en goed uit.

    Succes verder !!

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen