dinsdag 5 oktober 2010

Tacx-zweet...

Deze avond was ik omstreeks half acht thuis van het werk, ... buiten valt de duisternis... en toch was er zin om even te fietsen.

De tacx voor een eerste krachttraining bovengehaald.

20 minuten infietsen met hoge trapfrekwentie, en lage hartslag. Vervolgens 4 blokjes van 1 minuut hoge weerstand en 60 omwentelingen gevolgd door 2 minuten herstel. Nadien opnieuw 20 minuten uitfietsen : souplesse.

Dit alles met de I-Pod om de eentonigheid te doorbreken... inmiddels in gedachten bij 2011 : zal ik al dan niet opnieuw enkele cyclo's fietsen... Gisteren werd ik twee maal gepolst of ik voor een vijfde Marmotte deelname ga. De aandachtige lezers van deze blog herinneren zich nog ongetwijfeld mijn reactie daags na deze cyclo in juli : Deze knoop doorhakken wordt dus niet eenvoudig ;-)

Zopas las ik ook het klassement van cyclobenelux na : In de categorie Belgen 40+ die aan minimum 3 cyclo's deelnamen in 2010 eindigde ik op de 21e plaats. Kan ik dit in 2011 verbeteren?

Eerst alles op een rijtje zetten, en nazien wanneer de definitieve data van de cyclo's voor 2011 bekend worden : als het even lukt ga ik naar Bike Motion, kan ik alvast bijkomende info verzamelen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten