zondag 3 oktober 2010

Rondje Kluisbergen

De Mont Ventoux Trip ligt inmiddels twee weken achter ons. In deze voorbije periode werden inmiddels de eerste zwem- en looptrainingen afgewerkt. Ontspannen, en aan een rustig tempo, proeven van andere sporten deed me deugd...

Alleen vervelend dat ik sedert 15 augustus er niet meer in slaag om op en top fit te zijn : steeds verkouden met lichte koorts en de ene ontsteking die de andere opvolgt... Anderzijds hoor ik niet te klagen want tijdens het cyclo-seizoen had ik geen enkele kwaal.

Het aangename nazomerweer kon ik deze middag, ondanks de lichte koorts, niet weerstaan : een rondje Kluisbergen deed me deugd > 63km met ruim 400 hoogtemeters.

Eens de ziekteverschijnselen achter de rug zijn start ik de komende weken met de opbouw naar 2011 toe. Nog geen idee wat dat jaar zal brengen, al zullen er wellicht geen vijf buitenlandse fietstrips (zoals in 2010) meer inzitten.

Hoedanook, voor deze planning is nog voldoende tijd. Eerst eens stilstaan bij mijn behaalde plaats in het cyclobenelux klassement 2010 : 1348 Nederlanders, Belgen en Luxemburgers namen aan meer dan 1 cyclo (Marmotte, Pantani, 3Ballons, ...) deel.

Ik situeer me op de 207e plaats (op 1348) in deze rangschikking.

De top 3 :
1. Bert Dekker (2e La Marmotte)
2. Michel Snel (1e La Marmotte)
3. Bart Bury (Winnaar van diverse cyclo's in Benelux)

Enkele leden Veltec-team :
5. Frederic Coopman
13. Oege Hiddema
16. Edith Vandenbrande

2011 wordt alvast een druk cyclo-jaar in de Benelux : diverse nieuwe teams, en organisaties. In een volgende update meer hierover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten