zondag 4 april 2010

Flandrien voor één dag....

Gisteren Vlaanderens Mooiste voor Wielertoeristen gefietst!

The day after is het toch met enige trots, maar vooral met bijzonder veel tevredenheid dat er teruggeblikt wordt op mijn 6e deelname.

Trots want dit was naar mijn aanvoelen toch één van de zwaardere edities.

Niet het aantal hellingen droeg deze keer bij tot deze lastigheidsgraad. Wel was er de bijzondere zware aanloop tot in Desselgem, met een continu in het nadeel blazende Zuidenwind. Eens de kaap van de 200km in zicht kwam was er een heuse opeenvolging van kasseistroken, al dan niet voorzien van wat hoogtemeters!

Tevreden omdat ik gespaard bleef van pech (op 2 lekke banden onmiddellijk na de bevoorrading te Torhout na)... niettegenstaande de vele uitschuivers die ik zag op de kasseistroken gelukkig geen valpartij voor mij.

Dankbaar aan de volgers van dienst : naast het gezin ook Manfred die me op iedere helling, kasseistrook wist te stimuleren... tja de camera in de aanslag is een motivator op zich natuurlijk!

Vandaag genieten van de echte Ronde! Eerstdaags is op deze blog een volledig verslag van de Ronde terug te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten