woensdag 7 oktober 2015

Promotieviering

De voorbije dagen verliepen me moeilijk! Extreme vermoeidheid, al heb ik er goede hoop op dat mijn lichaam ook deze beklimming tot een goede einde brengt.

Vandaag bracht ik overwegend rustend door... was ook nodig, want wou absoluut fit zijn voor de promotieviering van de bachelors vroedkunde Artevelde. Oudste dochter Emily behoort immers tot de afstuderende vroedvrouwen!

Het was uiteraard met grote trots dat ik vanavond naar de aula van het ICC te Gent afzakte.

Vanaf half zeven liep de aula vol met de naar schatting 80tal afstuderende verplegers/verpleegsters en een 40tal afstuderende vroedvrouwen, alsook een 13tal personen met een postgraduaat in de borstvoedkunde. In hun zog meestal de trotste ouders en partner.

De plechtige viering leerde ons dat dit de eerste lichting vroedvrouwen was die afstudeerde met de toelating op geneesmiddelen - onder voorwaarden - voor te schrijven. Verder kwam ook hier de veranderende wereld aan bod : Wijzigingen in regelgeving (tgv staatshervorming is er meer focus op thuiszorg), nieuwe technologieën (apps, robotica), financiële eisen (ruim 30% ziekenhuizen heeft rode cijfers)...

Belangrijkste was evenwel dat de aanwezige promovendi een mooie carrière tegemoet gaan : heel veel werkgelegenheid! Dit was op de receptie achteraf ook te horen : heel veel gaan - zoals Emily - nog deze maand aan de slag, enkelen zijn dit reeds!

Alvast supertrots op Emily, en de wijze waarop ze dit traject - 3 maand Lissabon incluis - aflegde!!

Emily : Proficiat!!


En uiteraard zie ik nu al uit naar de promotieviering van Vives... begin 2016. Naast het diploma vroedkunde haalde Emily immers ook het diploma verpleegkunde!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten