zondag 26 april 2015

Over twijfelen... doorgaan... en gulzig zijn!

Enkele weken terug was er mijn trimestriële controle.


  • Moeilijk te beschrijven welke impact dat heeft. Hoe zeer ik ook positief wens te zijn, hoe goed ik ook vooruit wil denken... voorafgaand aan dat bezoek sluipen er telkens weer sombere gedachten in mijn hoofd. Telkens opnieuw zit ik ruim voor het afgesproken uur in die wachtzaal... probeer aan de mimiek van de inmiddels voorbijkomende behandelende artsen iets op te maken... Inmiddels vullen mijn grijze hersencellen zich met alle scenario's die ik recent hoorde, las... met alle vragen die me 's nachts wakker hielden. Als ik dan uiteindelijk het kabinet van de behandelende arts binnen mag voel ik me minuscuul klein, ... op de tafel bij de echo, de beeldvorming quasi hopeloos... om dan na de verlossende woorden euforisch te worden.
  • Ik dank dan ook mijn omgeving en in het bijzonder mijn echtgenote om iedere controle mee te beleven, en mee te luisteren naar de adviezen die ik krijg. Na een dergelijke consultatie leggen we beiden alle puzzelstukjes opnieuw samen om zeker te zijn dat we toch maar niets van het gesprek misten.
  • Belangrijkste is uiteraard dat ik opnieuw een goed signaal kreeg! De volgende controle wordt nu voor november voorzien.


Dit geeft me alvast energie om de draad weer op te nemen met al mijn activiteiten :


  • Met de VZW Cyclo4Cancer die ik in 2012 oprichtte organiseren we met het 7koppige bestuur op 30 april een quiz, is er een wijnactie en volgt in mei een extra bestelronde van wielerkledij. Tevens zal VZW Cyclo4Cancer onder leiding van teamkapitein David De Bie opnieuw deelnemen aan Levensloop Kortrijk
  • Levensloop Kortrijk waar ik ook dit jaar voorzitter van ben werd met een sterk team van 20 vrijwilligers verder uitgebouwd. Samen slaagden we er inmiddels in om 60 teams van bedrijven, vrienden, verenigingen, service-clubs rond dit initiatief te verzamelen. Opnieuw aanvaardden Lindsey De Grande & Lize Feryn het meterschap
  • Met de Stichting tegen Kanker werken we inmiddels aan een mooie 28 november voor de vrijwilligers van de Levensloop-comités, dit ter gelegenheid van 5 jaar Levensloop in België.
  • Professioneel werd tevens het initiatief genomen om meer informatie-avonden voor het cliënteel te organiseren. Zo was ik deze week ook spreker op een avond in het centrum De Waai te Eeklo. Dergelijke initiatieven maken de job bijzonder boeiend. 
  • Op sportief vlak resulteerde het voorgaande in een te beperkte tijdsinvestering voor het fietsen.  Op de grafiek hieronder zie je dat ik de voorgaande jaren tgv de cyclo Trois Ballons meestal een 5500km op de teller had.  Momenteel is er een achterstand van een 1500km.  Dit moet ik dus in de komende periode inhalen.
  • Al een geluk dat ik de voorbije 2 weken tijdig wat fietstijd inlaste om van het mooie weer te profiteren.   Zo nam ik vorige week deel aan een mooie Peter Van Petegem Classic.


Een overladen agenda is het gevolg.

  • Het is continu plannen en proberen de juiste keuzes te maken.  Inmiddels is het ook af en toe vechten tegen de vermoeidheid.  De voorbije week was er wellicht ééntje van te veel werk op meerdere fronten.  Er was noch ruimte voor vrije tijd, noch voor voldoende slaap.  Enkele nachten korter dan 5 uur slaap... en dat wreekte zich.
  • Vrijdagavond total loss in de zetel en quasi 14u aan één stuk geslapen.
  • En toch wens ik de overvolle agenda aan te houden!  Het leven is mooi, en ik wil er echt met volle teugen - en op alle fronten - van genieten!  Sta me toe om dus wat gulzig te zijn :-)
Viva La Vida!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten