maandag 22 juli 2013

Vlak ritje in Toscane?

Het fietsen is me gisteren bijzonder goed bevallen, zodat ik onder het goedkeurende oog van het gezin, vanochtend nog even kon vertrekken.


De rit gisteren realiseerde nogal wat hoogtemeters. Daarom hoop ik vandaag een wat vlakker parcours te vinden. Ik vermoed ik daarvoor het beste richting de autoweg FIPILI fiets. Dit is de weg die Firenze met Pisa en de havenstad Livorno verbindt. Firenze bezochten we gisteren (een jaarlijkse traditie) opnieuw, Pisa en Livorno laten we dit jaar eens links liggen. Het stadje dat zeker op die route ligt is Empoli vandaar dat ik al snel koers naar daar zet.

Net zoals het voorbije weekend heb ik op deze maandag opnieuw prachtig weer en is het zweten... maar zo hoort het te zijn in de zomer :-) Ik blijf in bewondering voor de mooie landschappen want zelfs Empoli die dan toch eerder een industriestadje is ligt in het midden van een prachtige omgeving. Ik zie de pijlen naar Vinci, het geboortedorp van Leonarda da Vinci, en beslis dat dorpje deze week nog eens te bezoeken. Nu blijf ik mij baseren op de stand van de zon om de richting richting Montespertoli terug te vinden, en kom zo over Montelupo opnieuw op de zelfde weg als de heenrit terecht.

Klimmen dus ;-)

Voor nog geen 50km opnieuw een 350hm, vlakke stukken zijn in de regio Firenze nu eenmaal niet te vinden... en bedenk dat Carlo Bomans moeilijke keuzes zal moeten maken voor het wk.

Hoedanook ook dit was opnieuw een mooi ritje. Tevreden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten