maandag 5 augustus 2013

1e Trainingsritje na de Toscane-Reis

Gisterenavond voor het eerst in 17 dagen weer eens in het eigen bed geslapen. Wakker worden in Toscane had meer charme... toch was het bij dit mooie zomerweer ook hier wel leuk ontwaken.

Eerst nog even op de social media meedelen dat we weer in het land zijn... ondanks de free-wifi op onze vakantiebestemming onthield ik me immers bewust van e-mail en facebook-toestanden.

En dan maar snel die fiets op, weer eens de Scott Foil in plaats van de CR1.

Ik opteerde voor een klassiek parcours : Over Tiegem naar Kwaremont & Hotond... om van hieruit de glooiende weg richting te Schorisse te volgen. De beklimming van Berg Stene verliep erg soepel, en ik nam me voor om bij afloop toch eens deze strava-digits door te nemen. Van hieruit naar Brakel om vervolgens La Houpe nog eens te beklimmen. Het klimt in de Vlaamse Ardennen wel wat minder dan in Toscane, doch hoedanook ben ik opnieuw op weg om wat hoogtemeters te verzamelen. Daarom neem ik de Holstraat te Anzegem en de klim te Kruishoutem ook nog op in het parcours.

Uiteindelijk haspel ik de 100tal km aan een gemiddelde snelheid van 30km/u af.

Tevreden, maar ook wel met zere benen want de laatste kms was het echt stoempen tegen de op de middag harder opkomende wind.

Hieronder vind je de ridewithgps digits :



En o ja, op strava bleek dat ik inderdaad goede benen had : zowel op de passage Kwaremont-Hotond als op de Berg Stene zette ik een persoonlijk record neer.

Dus supertevreden, en gemotiveerd om er nog iets van te maken op de cyclo in september : La Trek Ardenne Bleu.

Als voorbereiding hierop fiets ik ook nog de Vélomediane.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten