zaterdag 20 april 2013

LBL Challenge 2013

Samen met de inmiddels vaste fietsvrienden - David, Maarten, Chris & Steve - de 160km van deze Luik-Bastenaken-Luik gefietst :



Een heerlijke ervaring : Inmiddels nam ik reeds ettelijke keren deel aan de toertocht Tilff Bastogne Tilff... maar gezien in deze toertocht de finale van deze Ardennenklassieker niet vervat zit was het echt super om deze middels deze tocht wel eens te doen.

Uiteraard heeft het als nadeel dat je zowel bij de start als op het einde wat door de drukkere straten van Luik dient te fietsen, maar de belevenis is nu eenmaal groter. En mijn respect voor de helling Saint Nicolas, ... en vooral voor de profs die er een hoge snelheid weten te ontwikkelen, enorm!

Veel deelnemers overigens aan deze challenge : met 6.000 fietsers in totaal!

Dat op vier hellingen de snelheid wordt gemeten zal ook wel bijdragen aan de populariteit.

Mijn tijden :
- Rosier > 14:44
- Macquisard > 08:08
- La Redoute > 08:27
- Saint Nicolas > 05:26

Op één helling ging ik voluit, de Rosier, uiteindelijk slechts een 202e plaats. Toch een beetje teleurgesteld.

Op zowel Macquisard als op La Redoute reed ik met wat reserve... bij die laatste helling ook al omwille van de niet aangepaste cassette, met een 39x24 moet je niet echt gek doen.

De laatste helling, de St Nicolas, waren de reserves dan weer op ;-) Hoedanook daar had ik al bij al nog een behoorlijk gevoel... en vooral ben ik tevreden van die helling ook eens te hebben gefietst... want zoals reeds geschreven : omwille van de ligging natuurlijk niet opgenomen in TBT.

Voor de geïnteresseerden : Check mijn tijden en mijn passages op deze vier hellingen >> Chronorace Mijn nr = 1545

Echt een super leuke dag!

Samen met David op één van de hellingen :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten