zaterdag 30 april 2011

Mijn favoriete trainingsparcours

Tijdens de rit dinsdag voelde ik wat vermoeidheid.  Daarom opteerde ik voor drie rustdagen, ... en stond er voor het eerst sedert lang op zaterdag geen toertocht geprogrammeerd.

De verleiding om te fietsen was met deze zonnige dag te groot zodat ik omstreeks 10u00 alsnog startte voor een trainingstocht.

Ik opteerde voor één van mijn favoriete trainingsritten : ééntje doorheen de Vlaamse Ardennen, een 1000tal hoogtemeters mooi verspreid over een 100tal km.

Als ik de recente berichtgeving mag geloven wordt het straks overigens opletten waarheen mijn favoriete trainingsparcours me voert : Dendermonde, Maarkedal... tal van gemeenten nemen maatregelen tegen het wielertoerisme.  Jammer,  vooral als je merkt dat de veroordelingen (125€, inbeslagname fiets...) totaal niet in verhouding staan!  Kan men niet beter samenwerken met de wielerbond, met tijdschriften als Grinta... om de 'Ik fiets proper' gedachte in een constructieve sfeer verder te ontwikkelen?


En aan de lezers-wielertoeristen > vergeet morgen niet om tijdens jouw trainingstocht ook een beklimming van het Vossenhol te Tiegem mee te pikken : dit ten voordele van het goede doel (Kom Op tegen Kanker)!  (1€/beklimming).

Meer info nodig?  Contacteer me via twitter, fb, of middels een reactie hieronder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten