zondag 10 april 2011

Clubrit door de Zwalmstreek

Gisteren was er de, voor mij toch, zware Rit van de Gouverneur. Op mijn programma voor vandaag stond dan ook enkel een kleine hersteltraining. Omstreeks half zeven was ik evenwel wakker, ... een blik naar buiten was voldoende : Ook vandaag zou de zon ons verwennen, dus snel die fiets op!

Een 45min later dan toch maar aangesloten bij Pascal D om samen naar de startplaats voor de clubritten van de Nieuwenhovespurters te fietsen. Een behoorlijke opkomst. Eerst een kleine toespraak van Bart D. Als deelnemer aan De 1000km van Kom op tegen Kanker riep hij op om op 1 mei tussen 10u en 16u met zoveel mogelijk fietsers de Tiegemberg te beklimmen. Doelstelling is dat men per beklimming 1 euro schenkt aan dit goede doel. Dus met zijn allen op 1 mei naar Tiegem voor zoveel mogelijk beklimmingen van Tiegemberg. Dit initiatief wordt overigens gesteund door de vriendenkring van de politiezone Mira! Interesse? Overtuigd om deel te nemen? Bezorg me een bericht en ik stuur je de flyer door!

Omstreeks half acht vertrokken we voor onze clubrit. Vandaag was de organisatie in handen van Manfred A. Hij staat steeds borg voor het aanleveren van een mooi parcours, ... en waren de weergoden hem in het verleden niet steeds gunstig gezind, vandaag was het ook op dat vlak genieten!

Kopmannen van dienst waren Pieter A & Kurt. Zij menden de groep over Waregem en Nokere richting Kruishoutem. De relatieve klim richting dit eierdorp deed me al snel beseffen dat de benen onvoldoende hersteld waren van gisteren. Op de tanden bijten dus en naast Bjorn N blijven dansen op de fiets.

Via grote wegen fietsten we verder naar de Zwalmstreek. Ook hier kregen we telkens wat hoogtemeters te verwerken... Inmiddels wisselden de kopmannen : Ook Pascal W, Andy D, Samuel R en ook Manfred A leidden de groep doorheen deze prachtige streek.

Na een 60tal kilometer werd het verste punt van de rit bereikt : Woubrechtegem. Deze deelgemeente van Herzele is reeds enkele jaren het uithangbord voor de rit van Manfred.

Na een kleine lus rond Zottegem zetten we koers naar Oudenaarde. Op de grote wegen was het - goed beschut tegen de wind - bijpraten met diverse wielertoeristen. Dit was immers - omwille van mijn deelnames aan de tochten van de cyclingtour - pas mijn 2e clubrit.

Andy D & Pascal W bleven tegen de wind in beuken en leidden ons aan een stevig tempo naar de heimat. Ter hoogte van de terreinen van Racing Waregem gaf de Garmin volgende digits weer : 110km, 700 hm, avs 30.5.

Mooie rit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten