woensdag 20 april 2011

Carpe Diem

Vandaag stond het geluk echt aan mijn zijde : niet alleen had ik een verlofdag ingepland... de weersomstandigheden waren super, ... zoon Michiel zorgde reeds voor de tuin zodat ik de dag vrij kon invullen : fietsen dus :-)

Een parcours had ik niet voor ogen, was ook maar om 9u vertrokken en wou tijdig terug thuis zijn voor de sporza-uitzending van de Waalse Pijl. 

Dan maar gekozen voor de gebruikelijke aanloop : Via Tiegem en Anzegem naar het tweeluik 'Kwaremont-Hotond'.  Aan de lichten na de Hotond koos ik voor de weg naar Schorisse.  Berg Stene volgde.  Bovenop deze helling draaide ik rechts en zette koers naar Geraardsbergen.  Hier aangekomen opteerde ik voor de mooie asfaltweg naar de top - over de brug 2e straat rechts en vervolgens onmiddellijk links dus.  Van hieruit volgde ik de finale van de RVV : dus over Bosberg naar Meerbeke. 

Inmiddels toch al een drietal uurtjes gefietst, dus hoog tijd om het carbonnen ros te draaien.  Over Aalst en Gent richting Gavere.  Hier toch even gestopt om wat frisdrank bij te tanken... en dan rechtdoor tot in Waregem. 

Thuisgekomen me snel verfrist om de finale van de Waalse Pijl mee te pikken... en een super Gilbert te zien winnen!

Een dagje om in te kaderen!

1 opmerking:

  1. Een mooie tocht Johan! Ik ben wel engizins jaloers dat je de Kwaremont en Geraatsbergen in "je achtertuin" hebt liggen. Veel fietsplezier nog de komende (zonnige) dagen!

    BeantwoordenVerwijderen