zondag 7 november 2010

Koppenberg

Gesprekken met vrienden mondden de voorbije dagen steevast uit in een nabespreking van de Koppenbergcross, ... en het indrukwekkende machtsvertoon van Sven Nys. Hopelijk meer van dit in de komende crossen!

Gisteren wou ik zelf die Koppenberg nog eens van nabij ervaren. Met de mountainbike kort na de middag koers gezet naar de bult van Melden. Na enkele passages met hoogtemeters te Tiegem en Zulzeke zag ik hem al snel opduiken... Vol enthousiasme draaide ik rechtsop. Realiseerde ik nog een behoorlijke snelheid tijdens de eerste meters... even verder was het uit met de pret : het stijgingspercentage nam toe en het fijne modderlaagje testte (vooral op de rechterzijde van de weg) mijn stuurvaardigheid. Snel bijschakelen en dan zonder al te veel macht te zetten mijn weg naar de top zoeken... Ik hoefde geen voet aan de grond te zetten (wat me met de racefiets wel reeds voorkwam) maar ongelooflijk veel respect voor de veldrijders die deze bult maandag aan hoge snelheid meermaals naar bovenstormden!

Huiswaarts keren gebeurde over Oudenaarde, Mullen, Wannegem-Lede & Kruishoutem.

De digits : 65km - 133 gemiddelde hartslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten