zondag 7 november 2010

Kalender 2011, een vooruitblik...

Na enkele weken relatieve rust is de goesting in het fietsen weer helemaal terug. Die goesting wordt uiteraard gevoed door het dagdromen over de fietsdoelen 2011.

De kalender krijgt dan ook stilaan vorm :

Het voorjaar hoop ik hoedanook te starten met de Ename Classic (19/3), Omloop Passage (26/3) en E3 Prijs (27/3). Of ik de RVV (2/4) kan fietsen is nog niet zeker, maar wellicht rij ik daarom deze tocht op vrijdag (1/4). Geïnteresseerden om deze tocht ook op vrijdag te fietsen kunnen zich nu reeds aanmelden!

Nadien volgen met de Rit van de Gouverneur(9/4?) en de Peter Van Petegem Classic (16/4) twee klassiekers. Op 23/4 verwelkomen we dan een goede bekende : de Davitamon Classic. Deze ritten worden ongetwijfeld, zoals voorheen, met een ruime delegatie Nieuwenhovespurters gefietst.

Het weekend van 1 mei neem ik vermoedelijk deel aan de opvolger van de Fietschallenge. Hiervan bekomen gebeurt op de Grinta Challenge (7/5).

De Classique des Ardennes (15/5) wordt wellicht mijn eerste doel van 2011. Nadien bouw ik een weekje rust in om met La Chouffe Classic (28/5) toe te leven naar mijn tweede doel : Cyclo GF Ardennaise (4/6). Nadien opnieuw een weekje rust om me te focussen op het derde doel : Gran Fondo Eddy Merckx (18/6).

Of Hans V me weet te overtuigen van een vijfde deelname aan La Marmotte zal binnenkort blijken, maar zij die zich de laatste zin van mijn verslag '2010' herinneren weten dat dit slechts een waterkansje betreft.

Tijdens mijn verlof (dit jaar wellicht eind juli) beslis ik dan over het tweede semester. Al hebben de collega's me nu reeds overhaald om samen de Belcanto Classic te fietsen op 29/8. Dit als 'voorbereiding' op ons fietsweekend in de Franse Alpen in september.

Na een druk fietsjaar 2010 vul ik dus ook de kalender 2011 overvol in... : Een fietser moet er al iets voor over hebben om zijn plaats in het cyclobenelux-klassement te verdedigen/verbeteren :
Klassement 2010 'fietsers uit Benelux met minimum 2 Cyclo-deelnames' : 207e op 1348
Klassement 2010 'fietsers uit Benelux met minimum 3 Cyclo-deelnames' : 128e op 337
Klassement 2010 '40+ers uit Benelux met minimum 3 Cyclo-deelnames' : 32e op 117


Al blijft de challenge, ook in 2011, om bovenal veel plezier te hebben in het fietsen 'an sich'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten