vrijdag 17 september 2010

Mont Ventoux Trip : Dag 3

Klim uit Sault

Gisteren schoven we met zijn allen aan het ontbijt aan in koerstenue. Deze ochtend ben ik de enige, ... hm... toch wat minder enthousiasme bij de overige collega's vandaag dus. Met opnieuw een bewolkte hemel, en wat gedruppel... niet geheel onlogisch natuurlijk.

Toch staan we omstreeks half tien met zijn allen klaar voor onze laatste beklimming van de Ventoux : Uit Sault naar de top.

Deze klim is de minst lastige van de drie. Tijden zijn ook van geen tel meer, en we fietsen de aanvangsfase in grupetto-tempo. Na een 7tal km versnelt Geert heel even en samen met hem neem ik afstand van de groep. Ik schakel een tandje bij en tot km 13 gaan we verder op een rustige hartslag. Nadien volgen 4 kms aan overslagpols met Geert in het wiel... en 2kms aan volle snelheid tot aan de plaats van afspraak : Chalet Renard. Ik kom er alleen aan... Nog geen spoor van de volgauto, zodat ik er maar even wacht. Geert komt er gezwind aan, en roept me toe dat hij onmiddellijk naar de top toerijdt nu hij in het juiste tempo zit. De volgauto rijdt inmiddels de parking op zodat ik deze boodschap nog naar hen overbreng en zet dan tevens koers naar het hoogste punt.

Ik pers een spurtje uit om Geert opnieuw in beeld te krijgen... In tegenstelling tot gisteren speelt de wind geen rol van betekenis zodat ik een mooi tempo kan ontwikkelen... ik kom bij Geert en ga er over, ... al snel beland ik in de mist. En ga op mijn élan verder tot aan de top.

Komt Geert kort na mij boven, dan is het toch behoorlijk lang wachten op Jo, Peter, Nico & Herbert. Vooraleer helemaal koud te krijgen daal ik snel af naar Bedoin.

Het stadje baadt inmiddels in de zon, zodat het er heerlijk vertoeven is.

De puntjes op de i

Na de lunch in Bedoin fietsen we in groep naar de voet van de Col des Abeilles. Tijdens deze negen km lange klim maken we er nogmaals koers van, en dit tot in Sault.

Ik wil bij deze nogmaals de puntjes op de i plaatsen en ga voluit, niet alleen tijdens de klim, maar ook tijdens de afdaling die er opvolgt. Uiteindelijk resulteert dit een voorsprong van een 12 minuten op de eerste achtevolger.

De digits van deze koers kun je nalezen op mijn garmin.

Bovengekomen nemen we plaats op een terras met een schitterend uitzicht op de Ventoux.




We bespreken niet alleen onze ervaringen van de voorbije drie dagen maar ook de eerste plannen voor 2011 krijgen vorm.

Dank aan de organisatoren voor weeral een perfecte trip!
Dank aan de begeleiders voor hun goede zorgen!
Dank aan alle collega's voor het fantastische gezelschap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten