donderdag 5 augustus 2010

Veneto

Reeds enkele jaren trekken we in de zomer naar Italië. Na drie jaar Toscane stond dit jaar de Venetiaanse kust op het programma : 2 weekjes puur genieten met het gezin!

Voor mij niet alleen even verpozen en het drukke werk achter mij laten, maar ook een adempauze in het fietsen.

Onder de Italiaanse zon, met een heerlijk wijntje in de hand was het ideaal verpozen om even terug te blikken op de fietsprestaties.

De conclusie is uiteindelijk eenvoudig : voor 2010 was de fietskalender wellicht te goed ingevuld. De eerste doelen dienden zich immers snel aan > einde maart, begin april : Omloop Passage, E3 Prijs & RVV. Nadien quasi onmiddellijk over naar Steven Rooks Classic. Om via ondermeer Waalse Pijl & TBT te trainen voor 3Ballons. Nauwelijks bekomen van deze cyclo was het opnieuw in het zadel om via Gent Wevelgem te trainen voor La Marmotte. Opnieuw thuis van de Alpen was het me klaarstomen voor het fietsweekend in de Franse Ardennen : Givet.

Kon ik in iedere cyclo : SRC / 3B / Marmotte een mooie prestatie neerzetten... toch voelde ik tijdens het 'Givet'fietsweekend dat de batterijen nodig opgeladen dienden te worden. Op de twee hellingen waar de club zich testte kon ik het nauwelijks nog opbrengen om tot het uiterste te gaan, en ook op dag 2 was het na 180km vechten om de koppositie naast Pascal W te behouden.

Logischerwijze volgt dan een volledig fietsloze vakantie... Alleen... in september is er nog het laatste doel : met collega's de Mont Ventoux omhoog fietsen. Dit weekend wordt na Bourg d'Oisans (2008) & Barcelonnette (2009) een mooie traditie en dus iets waar ik toch op een behoorlijk niveau wil fietsen.

Vandaar dat ik in Bibione toch een MTB huurde voor een klein tochtje langs de kust : met de bike van Bibione naar Caorle en terug, toch 90km...

In Caorle >


De bike >

Geen opmerkingen:

Een reactie posten