zondag 18 april 2010

In het wiel... van de club!

De agenda voor dit weekend werd uiteindelijk iets te ijverig ingevuld ;
-> vrijdagavond :een openingsreceptie
-> zaterdagmorgen/middag : lange duurtraining doorheen de Vlaamse Ardennen
-> zaterdagavond : verjaardagsfeest
Op zondagmorgen uitslapen is dan plezant... en toch opteerde ik voor de door Manfred georganiseerde clubrit.

Mooi weer en dus een behoorlijke opkomst van de A-leden. Het kopwerk tijdens de startkilometers werd door Dieter en mij opgeknapt. Waregem werd via Nokere verlaten. Manfred serveerde ons hier de eerste helling. Al snel stelde ik vast dat het herstel van de zaterdagrit niet volledig was. Een snelle opeenvolging van smallere wegen, draaien en keren volgde : dit leverde Dieter telkens enkele meters voorsprong op.

Net zoals op zaterdag beduidend minder wind dan de voorbije weken, ... toch kost het kopwerk altijd wat meer kracht. Ter hoogte van Oudenaarde en met inmiddels 23km op de teller hielden we het vooraan voor bekeken. Kurt en Andy namen over.

Vanaf Oudenaarde werden minder bekende paden betreden, we pikten een tweetal hellingen rond Schorisse mee om vervolgens resoluut koers te zetten naar de regio Erpe Mere - Aalst. Ieder jaar opnieuw verrast Manfred ons met voor ons ongekende wegen, en dit in combinatie met de diverse toppen van deze regio. Prachtige vergezichten gegarandeerd!

De opeenvolging van de hoogtemeters liet zich in de groep ook wel voelen, op de hellingen werd er gewacht op de achterblijvers... het tempo verdween ook vooraan uit de groep.

Voor mij welgekomen... na de training van gisteren wou ik er vandaag een rustiger duurtraining van maken. Op naar die lagere hartslagzones dus! Alhoewel na het kopwerk bij de aanvang was ik op de tweede rij blijven fietsen... ook hier verbruik je best wat kracht. Heb mij dan maar in het midden van de groep genesteld. Mooi in het wiel... van de club. Resultaat : een daling van de hartslag met ruim 15 tellen.

Pascal W & Manfred namen na de 50km kopwerk van Andy & Kurt over. Zij leidden ons over Kruishoutem opnieuw naar Waregem.

Mooie geslaagde clubrit : 115km, 30.5 gemiddeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten